Saturday, July 11, 2009

ditipu untuk menipu



ye aku rase bengang and marah and rase sangat2 buduh bile diri ini telah ditipu.
aku dengan housemate aku (ila) dapat keje kat this presto connection asia under prestige dairy farm (PDF) sebagai "tele-consultant".

kami ditugaskan tuk kol2 orang and jemput datang ke bussiness briefing pasal penternakan lembu tenusu.
keje memang senang tapi aku and ila memang tak minat keje ni sebab memang tak reti la nak pusing2 cerite and nak tarik minat orang.

mase tu ade sedikit ragu2 la sebab mase kol tu memang macam kene tipu gak la cakap kitorang dapat number dari sedare mare or kawan2 diorang yang penah g bussiness briefing ni padahal sebenonye kitorang kol secare random.
dorang beli number fon ni dari orang yang jual2 sim card or ade jual insurance.

pastu hari ke 2 keje baru kitorang dapat tau yang basic kitorang bukan 1k yang macam die iklankan rupe2nye rm800 je. 1k tu kalo kitorang bole dapat qualify customer 1 hari.
dari situ memang macam dah ade ragu2 tapi kitorang still stay sebab bos kitorang ni macam baik gak la semayang tonggang terbalik tak penah tinggal. n die pun slalu cakap die nak cari duit halal.

aku dah try gak bukak website diorang so buat aku rase diorang ni tak tipu kot. aku teros g website and aku x google klo aku google mesti aku dah bleh tau awal2 lagi.ciss
banyak tu forum cakap bisness ni tipu. adeh rase besalah gile2. rase marah yang teramat sebab kene tipu.

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=57912

nak jadi cerite si ila siap kene marah dengan bf die sebab kawan bf die dh penah kene tipu 10k. sian ila tak pasal2 kene marah.
so ape lagi brenti keje la kami.

si bos (johan botak yang aku memang menyampah and pandai menipu si tukang putar belit) kol tadi:

bos botak jahat: diorang cakap buruk2 pasal company sebab diorang nak tarik diri dari bisnes tu.
aku: i tak kisah la u nak cakap ape kawan i sindri dah penah kene tipu takkan i nak stay.
bos botak jahat: liza nak tau tak customer yang liza kol semalam g briefing tu and qualify customer.
aku: takpelah i dah ragu2 so beter i blah je. i taknak makan duit haram.

die sempat perli kenape tak cakap nak brenti be profesional la. u dah masuk keje pastu sesuke hati je nak kua. aku cakap bia r. n die letak fon.


p/s: memang pengajaran r lepas ni ape2 pun aku nak selidik dulu pasal company yang aku nak keje.

p/s lagi: kepade "si cantek" terime kasih sebab bagitau

4 comments:

  1. tipah tertipu tertipu tipu tetipah~

    ReplyDelete
  2. haha bos ko tu dah bengang ar tu ko cakap camtu terus letak fon. padan muke. budus punye olang!

    ReplyDelete
  3. poor you dear... :(

    p/s:asdasdasdwerweqriwjqeorqiwejrwerhj

    ReplyDelete
  4. biasa la tu, i on onh kne jgk..
    apply post lain, tp lain kje yg kne buat. cm haram je.

    ReplyDelete