Showing posts with label wayang gambar time. Show all posts
Showing posts with label wayang gambar time. Show all posts

Wednesday, March 7, 2012

i choose tom hardy




dah lambat tapi nak cerita jugak
this means war sangat-sangat best
bertambah best bila tengok free huhu sebab dapat voucher gsc mase tukar debit card cimb

reese witherspoon super sexy and extra cantik walaupun dah nampak sedikit berumur
jatuh cinta pada tom hardy dalam cerita ni
sangat romantika d' amor and that british accent...fuhhhh memang sungguh merdu didengar


p/s: lagu kegemaran sekarang dengar 24 jam
somebody that i use to know, goyte & wild ones, florida ft sia (gila suka suara minah ni)


bye



Tuesday, January 4, 2011

2011

ok ok aku update la ni

first thing first

due date best, berjaye buat aku gelak, sile tengok



HAPPY 2011 semua orang!!

i didn't went for any winter camp like some people that study medic at oversea do, i just celebrate new year at Port Dickson with my beloved zulfitri and his rockin' cousins





next trip: Genting

hmmm apa lagi ek
ok aku nak letak gambar yang ada kat dekstop aku
kenape?takde sebab
hanya nak panjangkan entri ni bagi hilang rindu orang yang duk kat banglore tuh

ok ni wallpaper dekstop aku (http://carolinesmode.com/stockholmstreetstyle/)



suka gambar ni sebab handbag chanel tu macam ice
sangat cool



teringin nak cari baju macam ni dan girl ni nampak cool juga



gambar hantaran ni aku ambil dari old blossom box rasenye
sweet dan sangat cantek pada aku
terus berangan pasal nak buat hantaran macam ni



azam tahun baru: nak happy kan mak dan nak kumpul duit untuk kahwin

Friday, July 30, 2010

mimpi dalam mimpi dalam mimpi

Inception will be stuck in my head for days, truly awesome, delightful and at times made you feel uneasy

wish i could go into that Christopher Nolan's genius mind for 5 minutes
how he can take one component in our lives which is dream, elaborate it, expand it into a nearly perfect movie
the music by Hans Zimmer?? its like icing on the cake
and the you-decide type of ending will leave you debating

its hard to explain in words as you need to see it for yourself to feel the excitement
download it or buy the pirated dvd if you have to but at some point of your lifetime you need to see the movie



so lagi tadi asek puji lambung-lambung cite Inception sekarang cite sikit pasal Salt pulak
best jugak cite ni, mrs angie masih cun meletop and tersangat kurus macam biase
tagline who is Salt? sangat la sesuai sebab sepanjang cite ni kite akan tertanye-tanye dan berteka-teki sapelah si Salt ni sebenonye
part die bunuh kawan die mase scene last tu sangat terbaik hahaha aku suke part tu tak tahu la kenape




p/s : movies like this that keeps you going to cinemas

Saturday, May 1, 2010

tiada mangsa yang terkorban




KUALA LUMPUR: Tiada mangse yang terkorban dalam kejadian almari roboh di kondo rakyat pada 29 Apr jam 4.30 petang. Menurut saksi, yang juga merupakan pemilik kepade almari tersebut berkate bahawa ketika kejadian beliau yang demam sedang tidur dan terkejut apabila tibe2 almarinye patah dah roboh. "Saye terus terjage dan menjerit memanggil roomate saye...Ejoh...!Ejoh...! bile tengok almari tu roboh di depan mate saye sebab takut kalau2 roomate saye tu terhempap almari sebab almari tu betol2 roboh kat tilam roomate saye. Tapi mujur rupe2nye die tengah bergayut kat telefon di bilik sebelah ".
Ye begitulah komen saksi yang kini sedang sibuk mencari almari baru.


Baju2 beliau juge terpakse merempat di ruang tamu rumah tersebut buat sementare waktu.


(Ikhsan daripada Akhbar Berita Bulanan)


Huhu ok cite lain plak, dapat gak tengok cite Iron Man 2


sangat best. sile tengok.
tapi cite tak bestnye sebab mamat sebelah aku makan jajan mase dalam wayang ni, so bau makanan tersebut membuatkan aku rase kurang selese.

p/s: Sya...rindu ko.

Saturday, March 27, 2010

Toothless



Silelah bawak adek-adek, rakan-rakan, ibu bapa, boyfren-boyfren atau girlfren-girlfren tengok cerite ni.....best....


p/s: rini aku nak "asap-asapkan dapor" (bak kate ayah ila) hehehe...nak masak nasi goreng weekend.

Saturday, March 13, 2010

eat me



tengok alice in wonderland tadi lepas keje
my review?? biase2 aje kot
sume orang excited nak tengok sebab promotion filem ni sangat hebat kot tapi bile aku tengok biase je

huhuhu banyak yang aku tak paham, maybe die cakap bende lawak tapi aku tak gelak sebab memang tak paham
vocab tahap tinggi sangat tak setanding dengan tahap pengetahuan bahase inggeris aku
macam cerite tim burton yang sebelum ni charlie and the chocolate factory banyak ayat2 die yang best and ade maksud tersirat, tapi ntah la tuk alice in wonderland kali ni banyak yang aku tak paham

tapi si red queen die sangat kelakar kot sebab sangat bodoh

p/s: bile tengok si white queen teringat dayah sebab suke nak termuntah bile tengok bende2 yang geli hahaha sejibik

rating-o-meter: so-so

Friday, January 15, 2010

anjing tua



cerite ni berjaye buat kawan aku bergelak ketawe berdekah-dekah tanpa rase segan silu di pawagam (nasib baik penonton lain turut bergelak ketawe bersame-same jadi takdelah dengo sangat die ketawe dengan kuat)
tapi berjaye buat aku senyum lebar dan ketawe sedikit2 sahaja
tapi pada aku still bes la cerite ni tuk release tension

*rating > "bolehlah~~"

Wednesday, January 6, 2010

orang biru dan vampire



sangat bes
gambar pun sangat cantek
kagum2
tapi 2jam 1/2 tu sangat lame, tapi memang perlu kot tuk filem yang gune teknologi2 canggih manggih ni macam transfomer

*rating > "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"




lawak
menarik
tapi macam tak puas
mesti ade sambungan die, so kire tuk muvi kali ni lebih kepada introduction
berbaloi

*rating > "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"



cite kartun nye...jumaat 9.30 am tv3 (kalo xsilap la) n jumaat, sabtu n ahad 3.30pm di tv9

pelakon tuk muvi

agak teruje nak tunggu cite ni kuar sebab aku sangat2 suke tengok kartun ni

Tuesday, August 4, 2009

wayang gambar time (3)



tadi pas amek jubah g taklimat tuk gstt hohoho takde interview pn, terus jadi cikgu. isnin ni stat mengajar. excited but takut yang teramat sebab tak penah mengajar hohohoho.

pastu aku, dayah and ila terus g mid tengok cite setem.
memang bes. klaka. berjaye gak wat aku tergelak (ila cakap aku senyum je tak gelak pn hee).
jalan cerite die pun tak terlalu tipikal.

rating >> "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"

Monday, July 20, 2009

wayang gambar time (2)

jumaat ritu g tengok ice age 3 dengan housemate aku dayah and ila.

seronok tengok diorang gelak. diorang cam pelik gak sebab aku tak gelak sangat (aku pun gelak gak la wei). tak tau la nape aku memang susah nak gelak heeee. sebab aku dah bole bajet kot die nak wat lawak macam mane so aku takdela gelak sangat.

aku akan gelak besar bile lawak tu unexpected, lawak yang aku memang tak bajet die nak wat lawak camtu so baru aku boleh gelak strugle huuu.

tapi cite tu memang bes. sile la tengok. klaka.

*rating > "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"




sejak jadi penganggur ni aku memang duk saje jela. ngadap laptop. makan. tido.

dak2 lain sume cari keje sementare tapi aku duk saje je lagi. heeeee.

and tuk isi mase lapang aku tengok cite lame2 yang aku tak dapat tengok lagi.

so aku baru pas tengok finding nemo. bes giler. sangat2 suke.

dory memang buat aku gelak lagipun aku memang suke ellen degeneres so memang berjaye wat aku gelak.

tak tau la bape kali aku duk ulang cite nemo ni. suke sangat2.



"just keep swimming, just keep swimming, just keep swimming swimming swimming..what do we do...we swim swim..i love to swimming...when you want to swim....." (dari semalam lagu ni telekat je kat kepale aku)

Wednesday, June 24, 2009

wayang gambar update



lame tak tulis kat blog ni sebab beta balik kampung hohoho. rindu giler kat laptop.

semalam aku g tengok cite ni bes giler2. silelah tengok.
autobot yang kembar tu memang klaka.
encik prime dalam transfomer 2 kali ni memang best. nampak la yang beliau memang gagah perkase tapi ape2 pun si bee still di hatiku huhuhu.
si megan fox mantain sexy (si jejake2 di luar sane mesti suke nak tengok)


rating: bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok



p/s:kalo ade sape2 nak ajak aku tengok cite ni lagi boleh gak.

p/s lagi: ade gak tengok cite nite at the muzeum 2 and jangan pandang blakang congkak tapi terase semacam tak rajin nak tulis pasal cite tuh. heeeeeee

Saturday, June 13, 2009

wayang gambar lame



cite ni aku tertengok kat tv kat hotel mase aku g holiday dengan family aku kat cerating.
pada aku sangat bes.
mak dorang dah nazak sakit cancer, tak boleh makan juz depends on nutrient and morfin semate2. so 4 orang adek beradik ni balik rumah and jage mak dorang sampailah mak dorang mati.
siap buat video tanye2 soklan kat mak dorang lagi before mak dorang nazak.
mak die siap tulis wasiat bahagi2kan barang2 die kat 4 orang anak die tu.
aku ternangis gak sikit hohoho sedeh weh.
even sedih tapi takdelah asek tunjuk kan scene2 orang nangis je. banyak gile lawak2 yang bes so memang menarik.

rating: bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok

wayang gambar lagi





kamis ritu aku tengok cite drag me to hell.
berjaye buat aku terkejut sebab sound system die yang agak melampau (bunyi kambing pun die buat sound efek yang lebih2).
aku paling suke scene mase si heroin bergadoh kaw2 dengan nenek tue yang scary gile tu hahahha bes2.
pada aku si heroin dalam cite ni macam tak pandai belakon sangat je. (pada aku la kan).

rating: bolehlah~~**

** pasni aku nak wat rating la.

> kalo cite tu sangat2 tak bes aku bagi "tak-bes-takyah-la-tengok"
> kalo cite tu sekadar ok and tak bagi kesan kat aku aku bagi "tak-memberi-kesan-tak-tengok-pun-takpe"
> kalo cite tu bes tapi tak sampai tahap mengkagumkan aku bagi "bolehlah~~"
> and kalo cite tu sangat2 bes and sangat2 memberi kesan kat aku so aku akan bagi "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"

p/s: tapi diingatkan bahawa rating yang aku bagi tu pada pandangan aku jela kalo orang lain tengok mesti la lain pandangan dorang.

Wednesday, June 10, 2009

wayang gambar time

aku rase aku ni slalu gak tengok muvi so lepas ni aku nak wat sesi "wayang gambar" so aku bole tulis pendapat ringkas aku pasal muvi yang aku dah tengok tu.



terminator salvation bes tapi sebab aku penat mase tu so aku rase tak teruje sangat bile tengok cite ni. lagipun aku duk sebelah mamat ni yang badannye berbau kurang enak hingga aku terpakse bernafas gune mulut sebab tak nak terbau body odour (BO) die yang sangat2 tak bes. mamat ni pun mungkin ade masalah pernafasan akibat semput or kuat smoke or die sindri tak tahan dengan bau badan die sebab boleh dengo die bernafas. aku terpakse mintak kawan aku beranjak satu kerusi sebab tak tahan dengan bau die hoho nasib baik ade seat kosong weh. gangguan betol la orang2 macam nih (maybe kene tulis entri adab2 ketika menonton wayang gambar).

rating: bolehlah~~





cite push ni agak konfius and buatkan otak aku pening and penat berfikir. aku and sya nak tengok cite ni sebab ade dakota fanning je and aku sangat2 suke tengok camila belle, cun seh minah ni. kalo anda tengah letih janganlah tengok cite ni.
kuase due orang laki yang bile menjerit and bukak spec terbeliakkan mate bole buat orang alami kecederaan dalaman and boleh pecahkan gelas2 and cermin2 sangat2 lawak.

rating: tak-memberi-kesan-tak-tengok-pun-takpe





cite ni cambes gak tapi takdela teruja sangat sebab jalan cite yang tipikal yang kite bole predict ape jadi pastu. tapi ok la sebab berjaye buat aku senyum and gelak sikit2. pada mereka yang kenal aku, aku ni jenis yang takde perasaan sikit bile tengok cite so kadang2 susah nak gelak (besenye aku senyum je, so kalo berjaye buat aku gelak giler2 maksudnye cite tu memang bes) and aku pun susah nak rase takut bile tengok cite seram, lagi2 bile tengok dalam wayang yang sememangnye ramai orang.

buat aku insaf juge hohoho kan bes kalo aku macam girl tu.
rase banyak betol kekurangan diri. sembahyang lima waktu pun tak perfect lagi even dah on alarm clock still liat nak tunaikan kewajipan tu, bab2 ngaji apetah lagi. sangat2 tak pandai. dulu mase kecik mak aja ngaji aku duk main2 and slalu ponteng bile besar tak pandai ngaji. skarang baru terkedek2 nak blaja ngaji balik (hohoho yeke?? tengah mencube).

banyak scene yang slow motion so nampak dramatik and timbulkan rase sayu. heliza sangat cantek. mate die cantek betol tak leh handle.

rating: bolehlah~~



p/s: ade ayat yang aku suke dalam cite syurga cinta ni tapi lupe la "jadilah wanita sperti dalam bekas kaca.......bla....bla...bla adeh-tak-ingat-la-plak"

p/s lagi: trimas pada yang belanje tengok muvi2 ni jangan segan2 nak belanje lagi heeee. insyaallah tengok la nanti kalo aku banyak duit aku blanje korang balik k. promise~~