Showing posts with label ntahapeapentah. Show all posts
Showing posts with label ntahapeapentah. Show all posts
Friday, August 17, 2012
pesanan
jangan tinggikan suara pada mak kite walaupun benda tu bukan salah kite
percayelah rasa sangat tak best
Tuesday, April 3, 2012
eyebrows
bulu kening mereka menyebabkan mereka nampak makin berseri-seri
nora danish (then)

dulu >> kening nipis + rambut blonde mat salleh = tipikal dan biasa-biasa aje
nora danish (now)
sekarang >> kening hitam tebal + rambut lebih hitam panjang dan tebal = super hot mama
hyeyeon; girls generation (then)


dulu >> thin and dark coloured eyebrows + dark hair = just so so~~
hyeyeon; girls generation (now)

sekarang >> thicker and blode eyebrows + blonde hair = more matured and stand out from the rest of the girls
bye
that killer smile
Tuesday, February 21, 2012
ear piercing
Thursday, February 16, 2012
paper rose for a dear friend
Saturday, September 17, 2011
kaki
entri ni based on entri sebelum ni unconventional love
balik raya haritu dapat ambil gambar tapak kaki aku yang ada kat simen rumah lama

Sunday, September 4, 2011
entri penuh kebencian
orang kata bulan Syawal ni bulan untuk bermaaf-maafan
tapi ada beberapa manusia ni yang memang aku tak boleh nak maafkan
satu : kamil rashid (ex bf aku)
sebab: aku takkan halalkan duit aku yang die pinjam. mase die menganggur dulu aku yang selalu tolong die, bagi pinjam duit padahal aku pun tengah study, bila aku susah dan die pun dah bekerja duit aku satu sen pun die tak pernah bayar.
dua: saien bin haji afandi (suami mak aku, bapa tiri aku)
sebab: die ni memang dah gila. aku memang tak akan maafkan ape yang kau dah buat pada aku dan keluarga aku wahai orang tua tak sedar diuntung.
tiga: cik su (bekas isteri saien bin haji afandi)
sebab: kau hanya tahu nak kikis duit dan menyusahkan abah aku. anak-anak kau pun same macam kau, menyusahkan dan tidak menghormati orang lain. keturunan kau memang tahu nak menyusahkan keluarga aku. si talam dua muka.
biarlah kalau ada yang cakap aku ni membuka pekung die dada tapi kemarahan ini memang datang dari hati aku, dari dulu lagi.
aku sebagai hamba-Mu yang serba hina dan kekurangan ini tidak akan memaafkan kesalahan ketiga-ketiga mereka di atas.
p/s: adilah binti abdul rashid, aku sebagai anak akan sentiasa mengasihi dan sedaya upaya menghormati kau sehingga nafas aku yang terakhir, biarpun pengorbanan dan segala apa yang aku telah dan bakal lakukan nanti mungkin tidak pernah cukup di mata kau.
Friday, August 12, 2011
somethingnice
kesian tengok asyrat haziq
rasa terharu bila baca wish daripada orang-orangBritish and London di sana
dan sangat comel bile ade yang membantu http://somethingniceforashraf.tumblr.com/
dapat psp baru, basikal baru, duit and lifetime dental treatment kalau tak silap
nasib baik bersih 2.0 dulu tak jadi teruk macam kat London
syukur~
Tuesday, May 24, 2011
whipped cream
semanis vanilla di atasnya whipped cream
selalulah dengan senyummu
selembut mentega yang cair di bibir
kau lontar kata-kata manja
halus caramel di hidangan jelly
sentuhan pada jejarimu
senyaman aroma dari cangkir latte
perasaan tenang ku dengan mu
lagu mainan jiwa
aku baru tau pasal lagu ni
catchy tp macam tak popular
ke aku je yang tak tahu?
komposer aidid alfian
lirik ed samad yang brilliant tapi sangat bersahaja...cemburu orang macam ni
p/s: entry tiada tujuan hanya kagum
selalulah dengan senyummu
selembut mentega yang cair di bibir
kau lontar kata-kata manja
halus caramel di hidangan jelly
sentuhan pada jejarimu
senyaman aroma dari cangkir latte
perasaan tenang ku dengan mu
lagu mainan jiwa
aku baru tau pasal lagu ni
catchy tp macam tak popular
ke aku je yang tak tahu?
komposer aidid alfian
lirik ed samad yang brilliant tapi sangat bersahaja...cemburu orang macam ni
p/s: entry tiada tujuan hanya kagum
Tuesday, April 12, 2011
lega bile dapat jumpe
seronok dapat jumpe beliau kali ini
hehe siap ambil cuti lagi
tahan mate ngantuk sebab sayang nak tido
rase nak berborak je sampai pagi
entah bile nak dapat jumpe lagi
tapi takpe yang penting kami dah boleh bbm
senang sikit update
sayang anda
dan terime kasih kain atas sari and ikat rambut tuh
sangat cantek!
hehe siap ambil cuti lagi
tahan mate ngantuk sebab sayang nak tido
rase nak berborak je sampai pagi
entah bile nak dapat jumpe lagi
tapi takpe yang penting kami dah boleh bbm
senang sikit update
sayang anda
dan terime kasih kain atas sari and ikat rambut tuh
sangat cantek!
Tuesday, March 15, 2011
the sweetest thing

natalia vodianova dan 2 orang anaknya neva dan victor
sangat sweet kan??
tapi ada rumors die and hubby nak divorce
tak tahu la ape cerite sekarang
anyways love this pic
love natalia
she's the first model that i truely like
like her since she became the spokesperson for L'oreal
taken from style.com, tommy ton's for fall 2011
p/s: fall 2011 RTW dah abis tapi aku still takde mase nak tengok ape yang baru dan menarik
maybe later
Wednesday, February 9, 2011
i like
Monday, February 7, 2011
hero botak
seronok dapat jumpe due orang hero botak ni
yang kiri tu name die amni darwisy bin muhammad nizam
muke nak macam jepun-jepun kan
memang takde langsung muke abah die
hanya mewarisi lesung pipit dan dagu abahnye saja
harap-harap tak mewarisi kebuncitan ayahanda beliau
yang belah kanan tu si ariff
dah pandai meniarap
mulut makin besar, syabas

kepade dayah dan mereka-mereka yang tak tahu
hanya nak bagitahu yang orang johor selalu guna perkataan 'anu'
kire anu ni macam unknown atau tempat kosong, so kalau macam exam dulu bile ade soalan isi tempat kosong kite boleh isi dengan ape-ape perkataan yang sesuai
contoh macam "jangan anu die la" membawa maksud "jangan kacau die la" atau "jangan pukul die la" bergantung kepada situasi
contoh lagi satu "ala si anu tu, yang rambut kerinting-kerinting, idung kembang tu, takkan ko tak ingat?" so boleh gune anu kalau kite lupe name seseorang
paham tak? so kirenye perkataan anu ni memang meluas penggunaannye
so jangan gelak-gelak tau bile ade orang cakap perkataan 'anu'
yang kiri tu name die amni darwisy bin muhammad nizam
muke nak macam jepun-jepun kan
memang takde langsung muke abah die
hanya mewarisi lesung pipit dan dagu abahnye saja
harap-harap tak mewarisi kebuncitan ayahanda beliau
yang belah kanan tu si ariff
dah pandai meniarap
mulut makin besar, syabas

kepade dayah dan mereka-mereka yang tak tahu
hanya nak bagitahu yang orang johor selalu guna perkataan 'anu'
kire anu ni macam unknown atau tempat kosong, so kalau macam exam dulu bile ade soalan isi tempat kosong kite boleh isi dengan ape-ape perkataan yang sesuai
contoh macam "jangan anu die la" membawa maksud "jangan kacau die la" atau "jangan pukul die la" bergantung kepada situasi
contoh lagi satu "ala si anu tu, yang rambut kerinting-kerinting, idung kembang tu, takkan ko tak ingat?" so boleh gune anu kalau kite lupe name seseorang
paham tak? so kirenye perkataan anu ni memang meluas penggunaannye
so jangan gelak-gelak tau bile ade orang cakap perkataan 'anu'
Tuesday, January 18, 2011
penyejuk hati
sejuk je hati bile tengok si budak kecik ni
mak dengan abang aku cakap mulut die sangat bising
dah tak main la nak baring-baring ni asek nak meniarap je

fall 2011 menswear collection dah ade tapi tiade mood nak tengok bende tu semue
rase aku dah cube untuk makan nasi sekali sehari tapi kenape aku rase berat aku still tak turun-turun?
nak pergi jogging tapi semacam malas dan tiade mase....adehh
Saturday, January 15, 2011
mengeluh tu tak baik
susahnye nak cari rumah kalau duit tak ramai
sigh~~
p/s: apelah...tak baik tau mengeluh shazliza
sigh~~
p/s: apelah...tak baik tau mengeluh shazliza
Thursday, January 13, 2011
saya bangga
lupe nak bagitahu aku agak bangga sebab berjaye download nitro PDF reader
bagi seorang yang agak bute IT seperti aku, itu satu kebanggan
cuba la google dan download
bagi seorang yang agak bute IT seperti aku, itu satu kebanggan
cuba la google dan download
Sunday, January 9, 2011
please come and visit me
this post was made specially for ms syafiza ramadhan
remember the last time you came and visit me here??
ok i know there's a lot more things you need to remember, all those pathology or medicine thingy, so let me refresh your mind http://envywhy.blogspot.com/2009/06/long-talk-kampung-fried-rice-shopping.html
so without any shame or embarrassment i am down to my knees and begging you to come here and visit me again
miss you so bad
remember the last time you came and visit me here??
ok i know there's a lot more things you need to remember, all those pathology or medicine thingy, so let me refresh your mind http://envywhy.blogspot.com/2009/06/long-talk-kampung-fried-rice-shopping.html
so without any shame or embarrassment i am down to my knees and begging you to come here and visit me again
miss you so bad
Saturday, January 8, 2011
oh-so-random
takziah aku ucapkan pada dayah yang baru saje kematian sekor daripada 2 ekor ikannye si moncit,
dan ucapan semoga panjang umur pula pada momot ye, bertahan!
sejak akhir-akhir ni dah semakin bosan dengan blog-blog streetstyle yang aku biase singgah
dah cari blog lain tapi semacam bosan juge
mungkin perlu follow blog jejariruncing kot lepas ni
kalau aku update blog pun selalu tulis bende-bende random, takde isu spesifik, mesti aku campur-campur sahaje, nampak sangat la takde idea nak tulis ape kan?
mungkin perlu tukar nama blog ni jadi oh-so-random-blogspot.com
aku tak berbakat nak tulis blog macam hamis jalikha, takpela
semakin rindu pada si hensem sorang ni
ahh kenapa anda begitu kiut dan fotogenik? rase nak gigit-gigit je

sejak dua hari yang lepas mood untuk membuat kraf makin menjadi-jadi
so asek layan website martha stewart
terjumpa pulak pasal tilam
rupa-rupanya ade tips bagi tilam kite lebih tahan lame, terbalikkan tilam 4 kali setahun
kire kene terbalikkan atas bawah dan dari tepi kanan ke tepi kiri lebih kurang macam tu la

ok tu je kot setakat ni...bye
xoxo call me! (haha nak jugak cakap macam nih)
dan ucapan semoga panjang umur pula pada momot ye, bertahan!
sejak akhir-akhir ni dah semakin bosan dengan blog-blog streetstyle yang aku biase singgah
dah cari blog lain tapi semacam bosan juge
mungkin perlu follow blog jejariruncing kot lepas ni
kalau aku update blog pun selalu tulis bende-bende random, takde isu spesifik, mesti aku campur-campur sahaje, nampak sangat la takde idea nak tulis ape kan?
mungkin perlu tukar nama blog ni jadi oh-so-random-blogspot.com
aku tak berbakat nak tulis blog macam hamis jalikha, takpela
semakin rindu pada si hensem sorang ni
ahh kenapa anda begitu kiut dan fotogenik? rase nak gigit-gigit je

sejak dua hari yang lepas mood untuk membuat kraf makin menjadi-jadi
so asek layan website martha stewart
terjumpa pulak pasal tilam
rupa-rupanya ade tips bagi tilam kite lebih tahan lame, terbalikkan tilam 4 kali setahun
kire kene terbalikkan atas bawah dan dari tepi kanan ke tepi kiri lebih kurang macam tu la

ok tu je kot setakat ni...bye
xoxo call me! (haha nak jugak cakap macam nih)
Tuesday, January 4, 2011
2011
ok ok aku update la ni
first thing first
due date best, berjaye buat aku gelak, sile tengok

HAPPY 2011 semua orang!!
i didn't went for any winter camp like some people that study medic at oversea do, i just celebrate new year at Port Dickson with my beloved zulfitri and his rockin' cousins


next trip: Genting
hmmm apa lagi ek
ok aku nak letak gambar yang ada kat dekstop aku
kenape?takde sebab
hanya nak panjangkan entri ni bagi hilang rindu orang yang duk kat banglore tuh
ok ni wallpaper dekstop aku (http://carolinesmode.com/stockholmstreetstyle/)

suka gambar ni sebab handbag chanel tu macam ice
sangat cool

teringin nak cari baju macam ni dan girl ni nampak cool juga

gambar hantaran ni aku ambil dari old blossom box rasenye
sweet dan sangat cantek pada aku
terus berangan pasal nak buat hantaran macam ni

azam tahun baru: nak happy kan mak dan nak kumpul duit untuk kahwin
first thing first
due date best, berjaye buat aku gelak, sile tengok

HAPPY 2011 semua orang!!
i didn't went for any winter camp like some people that study medic at oversea do, i just celebrate new year at Port Dickson with my beloved zulfitri and his rockin' cousins


next trip: Genting
hmmm apa lagi ek
ok aku nak letak gambar yang ada kat dekstop aku
kenape?takde sebab
hanya nak panjangkan entri ni bagi hilang rindu orang yang duk kat banglore tuh
ok ni wallpaper dekstop aku (http://carolinesmode.com/stockholmstreetstyle/)

suka gambar ni sebab handbag chanel tu macam ice
sangat cool

teringin nak cari baju macam ni dan girl ni nampak cool juga

gambar hantaran ni aku ambil dari old blossom box rasenye
sweet dan sangat cantek pada aku
terus berangan pasal nak buat hantaran macam ni

azam tahun baru: nak happy kan mak dan nak kumpul duit untuk kahwin
Labels:
ntahapeapentah,
siap untuk pakai,
wayang gambar time
Monday, December 13, 2010
kacang yang tak lupekan kulit
ape yang kau boleh buat dengan rm48.75?
banyak....
kalau pergi masjid jamek boleh beli tudung 2 ke 3 helai, kain pasang ke, wedges ke, handbag bonia tiruan kalau pandai tawar-menawar boleh la dapat due biji dll
boleh topup handfon untuk seminggu atau lebih kalau kau single dan tak suke bergayut
boleh belanje rakan-rakan tersayang kau minum-minum kat pelite bangsar
boleh dapat 4 set snack plate kat KFC
boleh dapat makan sedap kat Williams or SS2 Murni
kalau setakat big apple or kek secret recipe tu takde masalah langsung
ok2 lagi tadi cakap pasal makanan je kan kite tukar sikit
kalau kau MC boleh gune buat beli ubat kat klinik Mediviron tapi tu pon kau boleh claim balik kat company kau
kalau gas dapur rumah kau dah abis pun kau boleh beli gune duit rm48.75
hmmm tapi aku tak perlu semue tu, sebab aku nak gune duit rm48.75 tu untuk bayar kos pentadbiran ptptn tiap-tiap bulan. aku bukan kacang lupekan kulit beb
banyak....
kalau pergi masjid jamek boleh beli tudung 2 ke 3 helai, kain pasang ke, wedges ke, handbag bonia tiruan kalau pandai tawar-menawar boleh la dapat due biji dll
boleh topup handfon untuk seminggu atau lebih kalau kau single dan tak suke bergayut
boleh belanje rakan-rakan tersayang kau minum-minum kat pelite bangsar
boleh dapat 4 set snack plate kat KFC
boleh dapat makan sedap kat Williams or SS2 Murni
kalau setakat big apple or kek secret recipe tu takde masalah langsung
ok2 lagi tadi cakap pasal makanan je kan kite tukar sikit
kalau kau MC boleh gune buat beli ubat kat klinik Mediviron tapi tu pon kau boleh claim balik kat company kau
kalau gas dapur rumah kau dah abis pun kau boleh beli gune duit rm48.75
hmmm tapi aku tak perlu semue tu, sebab aku nak gune duit rm48.75 tu untuk bayar kos pentadbiran ptptn tiap-tiap bulan. aku bukan kacang lupekan kulit beb
Subscribe to:
Posts (Atom)
















