Wednesday, December 30, 2009

muhasabah diri

Ape yang aku bole katekan tentang kehidupan aku sepanjang tahun 2009?
Sangat mencabar
Sangat menguji kesabaran
Sangat menyeksekan
Sangat menduke citakan
Sangat kejam
Sangat mengelirukan
(Huuhuhu dengo macam dasyat and terok gile je kan?tapi memang terok pun
Yang hepy2 tu mestilah ade tapi tak banyak)

Kenape bole jadi sampai macam tu?
Terlalu banyak keputusan yang dibuat ikut perasaan tanpa berfikir panjang
Tak sayangkan diri sendiri?? Mungkin...

Tapi ape2 pun aku masih ade kat sini
Masih boleh tulis dan update blog nih
Kenape??
Sebab ade family
Sebab ade kawan2 baik yang sudi terime buruk baik aku and sentiase bagi sokongan dan nasihat

Bile duk sorang2 macam ni aku akan terfikir "kenapelah aku bodoh sangat mase tu?!"
Tuk sedapkan hati aku pun jawab balik "sume yang jadi mesti ade hikmahnye"

Hope 2010 akan lebih baik

Teringat kate2 dari klasmate aku mase aku form 3
"Cube ko letak tapak tangan ko atas meje"
Aku pun ikut arahan
"Ko dah sentuh meje tu kan?Rapat kan?"
Aku mengangguk tande setuju
"Jarak Allah dengan kite lagi rapat dari tapak tangan ko dengan permukaan meje tuh. Dia sentiase ade dekat di sisi kite"

Wish me luck!!

No comments:

Post a Comment