Friday, August 13, 2010

unconventional love

ni entri sedikit emosi

aku dengan abah, kami sangat tidak rapat
sejak kecil pun memang jarang duduk dekat or beramah mesra dengan abah
abah memang jenis yang senyap dan tak banyak cakap
sangat jarang nak nampak die tinggikan suare

lepas parents aku divorce hubungan kami makin tidak rapat
kalau jumpe pun hanya dua atau setahun sekali bile raye
dan dulu kalau jumpe pun hanya di bus stop di tepi jalan besar
berborak sekejap, dan selalunya abah akan cakap "dah besar dah ko dik"

pelik, tapi aku dan abah memang akward, boleh dikire berape kali aku telefon abah sejak aku lahir...bukan aku tak ingat atau tak sayang abah
aku tak pernah lupe jasa abah
sejak aku form 1 sampai abis degree abah la yang bagi duit kat aku
abang aku penah tengok abah simpan resit deposit bank untuk bank in duit kat aku tu 2 inci dah tebalnye

entah...tapi kami memang begitu
kalau aku nak call abah sampai berhari-hari tunggu baru ade kekuatan nak call

dah besar ni bila raye pergi juga ikut abang aku ke rumah abah
Cik Su (mak tiri aku) ade juga cakap abah selalu sebut name aku
tiap hari bile pergi kat rumah lame, abah akan tengok tapak kaki kecil aku yang hanya beberape inci yang ade kat simen (nanti bile aku pegi sane aku amek gambar n post di sini)
album lame yang ade gambar kami adik-beradik pun masih disimpan elok

semalam terima sms dari abang aku:
"eh if ko ade mase n kekuatan ko call la abah. mata abah sebelah dah terok maybe kene operate kot. pastu abah maybe kene strok gak. kitorang dah suruh abah g hospital tapi abah tak nak. kencing manis abah pun dah tinggi"

p/s: aku takde pun gambar abah tuk letak kat sini....satu pun takde....sangat sedih

1 comment: