Monday, January 11, 2010

dan sebenarnya

tahniah aizad yang menang anugerah juara lagu semalam
ye dapat juge aku tengok
huuu g tengok kat uma makcik kat tingkat bawah sebab tv di rumah ni rosak
siap dapat makan nugget lagi tau

tapi dalam banyak2 persembahan aku paling suke dengo and tengok yuna
suare die sangat2 sedap
huhuhu plus aku sangat2 suke baju yang yuna pakai
yellow and purple






memang dah lame giler teringin nak pakai gabungan warne kuning and ungu nih
so bile nampak yuna pakai colour pallete ni aku sangat2 teruja
yuna memang da best


Wednesday, January 6, 2010

orang biru dan vampire



sangat bes
gambar pun sangat cantek
kagum2
tapi 2jam 1/2 tu sangat lame, tapi memang perlu kot tuk filem yang gune teknologi2 canggih manggih ni macam transfomer

*rating > "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"




lawak
menarik
tapi macam tak puas
mesti ade sambungan die, so kire tuk muvi kali ni lebih kepada introduction
berbaloi

*rating > "bes-giler-rugi-weh-kalo-tak-tengok"



cite kartun nye...jumaat 9.30 am tv3 (kalo xsilap la) n jumaat, sabtu n ahad 3.30pm di tv9

pelakon tuk muvi

agak teruje nak tunggu cite ni kuar sebab aku sangat2 suke tengok kartun ni

Wednesday, December 30, 2009

muhasabah diri

Ape yang aku bole katekan tentang kehidupan aku sepanjang tahun 2009?
Sangat mencabar
Sangat menguji kesabaran
Sangat menyeksekan
Sangat menduke citakan
Sangat kejam
Sangat mengelirukan
(Huuhuhu dengo macam dasyat and terok gile je kan?tapi memang terok pun
Yang hepy2 tu mestilah ade tapi tak banyak)

Kenape bole jadi sampai macam tu?
Terlalu banyak keputusan yang dibuat ikut perasaan tanpa berfikir panjang
Tak sayangkan diri sendiri?? Mungkin...

Tapi ape2 pun aku masih ade kat sini
Masih boleh tulis dan update blog nih
Kenape??
Sebab ade family
Sebab ade kawan2 baik yang sudi terime buruk baik aku and sentiase bagi sokongan dan nasihat

Bile duk sorang2 macam ni aku akan terfikir "kenapelah aku bodoh sangat mase tu?!"
Tuk sedapkan hati aku pun jawab balik "sume yang jadi mesti ade hikmahnye"

Hope 2010 akan lebih baik

Teringat kate2 dari klasmate aku mase aku form 3
"Cube ko letak tapak tangan ko atas meje"
Aku pun ikut arahan
"Ko dah sentuh meje tu kan?Rapat kan?"
Aku mengangguk tande setuju
"Jarak Allah dengan kite lagi rapat dari tapak tangan ko dengan permukaan meje tuh. Dia sentiase ade dekat di sisi kite"

Wish me luck!!

Sunday, December 27, 2009

bau-bauan

bile tengok iklan silkygirl yang pasal "ape yang saye tak boleh lupe" tu wat aku terfikir bau ape yang paling aku suke
so aku dapat kenalpasti due bau yang aku sangat suke

satu: bau baby
Ade orang bagitau aku yang bau baby ni salah satu bau syurga
Allah bagi kite "hint" sikit bau syurga tu macam mane tu pun kite dah suke kan?
bayangkan nikmat2 syurga yang lain

due: bau beras
tak tau kenape tapi aku memang suke bau beras
kalo dah bukak bekas beras tuk masak nasi mesti aku akan amek mase sikit tuk bau beras tuh dulu...fuhh sedap..


Friday, December 25, 2009

colour, color, warna

warna kegemaran tahun 2009
mustard yellow~~









Tuesday, December 22, 2009

si hensem



hensem pulak dak kecik nih


pic from vogue.com

Monday, December 21, 2009

all the way from kampung


sebulan gak aku duk kampung

sebab kat uma takde internet so tak dapatlah aku nak update blog ni

tapi mase kat kampung aku still ade menulis just tak dapat nak post jela kat blog nih

so entri ni aku dah taip mase aku kat kampung lagi


bile balik kampung aku paling suke tengok channel singapore
sape yang rumahnye kat Johor and tak gune astro bole dapat channel singapore and kalo ariel tv sangat power bole dapat channel indonesia
kat channel singapore ni banyak cite2 bes cam heroes, privilleged, flash forward, fringe, the mentalist etc sume ade and episode lagi advanced dari 8tv or ntv7
tapi aku paling suke tengok talk show ellen degeneres and oprah..sangat bes, banyak bende yang aku bole tau if tengok cite nih
even episod dah terlewat beberape bulan tapi still best pada aku

kalo tengok oprah baru2 ni banyak cite pasal cane nak berjimat and cane nak manage duit sebab ekonomi diorang yang paling terok tahun ni
ape taknye diorang ni memang suke berhutang,
bil credit card takat 20k tu dah jadi perkare biase sebab diorang just pikir tuk bayar jumlah minimum je tiap2 bulan, pastu credit card diorang melambak2 plak tuh
pada diorang "biar papa asalkan bergaye"

but still aku sangat kagum dengan budaye membace diorang, setakat book club tu macam dah jadi perkare lazim
diorang akan wat group pastu discuss and argue pasal buku2 yang diorang dah bace tu Malaysian?? still at two-book-per-year figure kot (ni stat around 2007 kalo tak silap)


FYI kalo sume orang kat dunia ni ikut gaye hidup orang amerika kite perlukan 4 biji lagi planet bumi lagi satu, penduduk amerika adalah 5% daripada jumlah penduduk bumi tapi diorang gunekan 25% dari hasul bumi (5 kali gande tuh)


ditulis pada 11 dec 2009 9.38pm