Saturday, March 14, 2009

easy said than done

kite kalo cakap memang senang kan?
senang je bagi nasihat kat orang...

yg bagi nasihat:
"ala die tu sape je, ko cari je yang lain ape susah"
"die layan ko macam tu pn ko still nk die??"
"ko buang je sume yg berkaitan pasal die...senang sikit nk lupe"
"kalo nk diet kurangkan makan nasi" (ait tetibe masuk pasal diet plak kn)

yg terima nasihat:
"yela ko ckp memang la senang....cube kene kat ko" (besenye mereka akan ckp mcm ni dlm hati hehhehe)

sebab kite x merase ape yg orang lain rase memang senang tuk bercakap itu n ini.tp try kalo bende tuh jd kat batang idung sendiri, baru tau langit tu tinggi ke rendah (hah amek ko, rasakan)

tp kadang2 kate2 n nasihat macam ni sangat2 perlu tuk bg comfort kat orang yg memerlukan. yela kite pn bukannye betul sgt n kite x berade kat situasi tu tp at least berharap yg kate2 nasihat ni bole bg semangat sikit or at least sbg petande yg kite take care n ade rase nk membantu even kdg2 nasihat tu sgt2 la useless. tu kalo aku la. regardless la nasihat tu betul or salah aku still appreaciate kate2 nasihat sbb bende tu bgtau yg ade orang lain yg concerne psl kite.yela lgpn bkn senang nk comfort or console kwn2 kite yg tengah sedih.huuuuuu selalunye aku memang x reti nk ckp ape kalo kwn aku nangis struggle depan mate aku....jz bole duk sebelah n cakap "nnt mesti ok...skarang memang la rase susah sikit"....

pada membe2 n mereka2 yg slalu berborak n bagi nasihat
mase aku tgh ilang arah tujuan,
mase aku perlukan pendapat tuk buat keputusan,
mase aku tgh nangis mcm org yg ilang kewarasan...
thanks guys....really appreaciate it...sgt2!


p/s: tdo dari kul 830 pm td kul 1230 am baru tejage....hahhahahaha..tdo je keje aku rini

p/s lagi: sok n ahad nk wat community service kat uma anak yatim...rase berdebar plak xtau la nape....aku ni memang suke berdebar...penah skali nak jupe besfren yg dh lame gile x jupe aku duk berdebar sepjg perjalanan sbb xtau nak cakap ape n nak wat muke mcm mane huuuuuuu pelik kah? (ait pjg la plak p/s aku ni)

slamat malam dunia~~

4 comments:

  1. kadang2 kita perlukan lampu utk menerangi jln kita...
    takot sesat je..
    tu pentingnya nasihat menasihati..
    dats all
    nite world~~

    ReplyDelete
  2. aku ada teringat satu pantun bila baca entri kamu.

    PESAN BIJAK PANDAI
    JANGAN JADI KETAM
    BERJALAN SENGET, ANAKNYA DIBETULKAN
    PESAN GURUKU
    IKUTLAH RESMI KETAM
    UTAMAKAN ANAK DARI PERIBADI

    memang kekadang, nak ikut nasihat sendiri susah, tapi tak bermaksud kita tak patut terus menasihati orang lain kan?

    ReplyDelete
  3. ikhlas?
    ego?
    ckp pandai?

    masing2 dah besar dah..nasihat dkt bdk besar,bkn bdk kecik.terpulang pada individu.

    adat berkawan,bla kwn ditimpa mslh kita bg nasihat & pendapat.takkan pula dianggap "ckp pandai". :)

    tak blh terima nasihat kwn2??

    relax2 sudah..
    pasti tenang. :)

    regards,
    Sic

    ReplyDelete
  4. aku br plan nk ajak ko kua ahad akak esok. aku da setel sume bende tesis aku da anta. sok je aku free. isnin da start sem baru n kls aku pack nak mati isnin sampai sabtu. sakit jiwa aku tgk jadual. ttiap ari kul 8 maaa sampai sabtu. ughh!

    aku gile nk jumpe ko macik

    ReplyDelete