Sunday, November 8, 2009

ye dah berkurun

hahahaha lamenye tak update blog ni
ade banyak cite tapi takde idea nak menulis and tak tahu nak sampaikan cane
so kali ni just nak tambah blog2 yang aku slalu singgah sekarang

this is glamorous
loveology

p/s: tak sabar nak shoping...bile la nak dapat gaji nih....

Sunday, September 13, 2009

after 7 years

semalam g reU dak2 mrsmkk. sangat best. aku sampai agak lambat di lokasi kat seoul garden plaza pantai. sebab g sorang2 kot sya tak dapat datang sebab demam.

ok macam bese aku sangat2 bedebar mase nak g jupe diorang tak tau nape, same macam aku nak jupe aidil dulu bedebar gile hahahhaha pelik~~

boleh pulak aku lupe nak bawak camera so kene la tunggu dak2 ni tag aku kat fb n cilok2 je pic dari diorang.

borak sambil makan sambil borak n sambil makan pastu borak borak dan borak.
ingat2 balik kenangan mase skolah2 dulu. cite pasal aktiviti sekarang, cite pasal gosip2 terbaru (huhuhu itu mesti).

30 orang yang datang semalam ade gak yang datang jauh2 dari melake n balik ke melake malam tu jugak (suhaimi, dayah, murni n rina) so sape2 yang duk dekat2 area kl n selangor yang tak datang semalam bole dikire sebagai tak patut.

ade yang dah lain sangat2, n aku bagi award "trasformasi paling berjaye" kat botol crius lain!! si suhaimi pun lain sekarang dulu kecik je sekarang dah tinggi menggalah huhuhu aku plak yang kene pandang tinggi kat die.

kene buat lagi reU camni. thanks kat organizers.


bes gak la makan kat cni tapi environment die kurang menarik. daging kambing memang bestt!


suhaimi yang dah "membesar". my unofficial date semalam. die yang rajin g amek makanan n air n masak2. aku jz duduk n tolong makan je bagus betul mamat nih huhu.


geng2 aspuri


geng2 aspura








organizer tengah bz collect duit. thanks korang!


pemenang "transformasi paling berjaye award"

p/s: tq kepada en joi sebab hantar aku pulang

Saturday, August 22, 2009

slamat menyambut Ramadhan

baru je pas sahur

sahur sambal sotong yang dimasak dengan penuh kasih sayang oleh housemate aku ain

siang sikit nanti nak balik kampung

slamat menyambut Ramadhan terutama sekali kepade kawanku syafiza ramadhan

Monday, August 17, 2009

bekal dari kampung

petang tadi seronok gile bile dapat mesej dari nizam
"mak tapawkan nasi ambang"

sape orang jawe kompem tahu ape nasi ambang ni.
besenye kalo ade kenduri or doa selamat memang menu nasi ambang jadi satu kewajipan.
nasi letak kat dalam dulang (or talam) campur skali dengan lauk pauk, besenye mak aku slalu masak ayam masak kicap, serunding kelape, sambal goreng (sayur kobis+kacang panjang+tempe), urap (sayur pucuk ubi+serunding kelape) and ikan kering.
yumm yumm sedap....tak caye tgk r gambar nih.


nampak sedap kan?? rase die lagi sedap

pastu care nak makan nasi ambang ni makan ramai2 dalam satu dulang tadi.
ye mase ni la boleh rase air tangan orang lain (try la makan nasi yang dah digaul orang lain mesti rasenye lain tak same macam nasi yang kite gaul sendiri, sebab air tangan tiap2 orang tak same).
bile dah makan same2 ramai2 memang bertambah la selere makan, buktinye dayah masih berselere makan nasi ambang ni even die dah makan 1 pinggan nasi goreng beberape minit sebelum tu.


bismillah........get set....go!



selang beberape minit kemudian.........




alhamdulillah..........


seronok sebab tak semue housemate aku tau pasal nasi ambang sebab ade yang dari utara and pantai timur, so bile dapat bagi diorang rase and diorang pun berselere makan memang cambes je tengok.

p/s: sayang mak sebab selalu rajin tapawkan makanan tuk anaknye yang jauh di perantauan

Sunday, August 16, 2009

kekonvoan

ok..ape yang aku nak cite pasal konvo ni ek

hmmmm.........tak tau nak mule cite dari mane
so aku cite base pada gambar2 ni jela


mak n sepul sampai kul 1 pagi, aku n nizam jemput diorang kat tol sg besi ke hotel. nasib baik sidang konvo aku petang so bole la diorang rehat2 kejap.


orang yang bertanggungjawab bayar bil hotel kami


mase ni baru je lepas pakai jubah. kami saling bantu membantu untuk memakai jubah ini.
baju kurung ni aku beli mase hari sebelum konvo ni, konfius nak pakai baju mane, last2 beli baju kurung 3 pasang rm150 kat kl central senang cite boleh wat raye skali kan.


baru lepas keluar dewan. sangat2 lege n bersyukur sebab aku tak jatuh mase jalan kat atas pentas (huhu lebam kat kaki sebab jatuh mase jalan2 kat masjid jamek ritu tak hilang lagi).



ramai gile orang. mase ni hujan baru je berhenti.


housemate aku si ain n ila yang sanggup merempit n berhujan tuk datang. tq korang. fyi bunge yang dorang pegang tu ain HANDMADE tau bukan beli. sweet gile.


family aku yang sabar menunggu anaknye amek gambar bersame rakan-rakannye.
pas magrib diorang sume gerak balik johor sebab esoknye nak merisik tuk si nizam.

tak tau nak cite ape lagi. kalau nak tengok gambar2 lain bole tengok kat facebook beta k.




saje je nak letak gambar ni sebab mak nampak lagi comel bile pakai tudung ni hehehe

Tuesday, August 11, 2009

bersiap sedie

sabtu ni dah nak konvo dah rupenye. tak terase pun lagi nak konvo huuu.

bajet tak nak beli kasut sebenonye tapi sebab terfikir kasut yang aku ade sekarang ni tinggi sangat aku pun decide nak beli kasut lain yang rendah sikit so lagi selese la kononnye.

sekali semalam cari2 kasut jumpe la yang memang berkenan di hati. bile dah beli tetibe baru perasan yang kasut tu same je tingginye dengan kasut aku yang ade sekarang ni. hmmm ntahapeapentah aku ni la.


sekali same tinggi da.


aku memang dah lame nak cari kasut camni kot. lagipun aku sangat2 suke kaler die. heee

happy birthday liza

hari ni 11hb 8 2009 so secare rasminye aku berumur 22thn hohoho. dah beso dah wei aku. dah bole kawin dah ahaks.

tahun ni tak dapat nak celebrate or beli kek sebab duit takde. takde kene baling tepung or telo or disimbah air kunyit macam tahun2 lepas. senyap je. cume teringat kat mak yang sangat2 sabar dengan perangai aku dari kecik.

terime kasih banyak2 kat mak yang sudi mengandungkan aku 9 bulan and sanggup bertarung nyawe tuk lahirkan aku. minta maaf banyak2 gak kat mak sebab mase baby tak nak minum susu badan and buat mak sakit lagi. minta maaf jugak sebab selalu je sakit2 mase kecik (alhamdulillah dah beso2 ni terlebih sehat la plak). terime kasih gak sebab sanggup layan aku yang memang kuat homesick dari form 1 sampai form 5 heeee banyak lagi ni tapi nanti2 aku sambung lagi.


sayang gambar ni. selalu ade kat dalam wallet aku.
dari kiri: nizam, mak, aku (yang pakai gaun tu) and sepul.

p/s: siape2 yang nak bagi hadiah tu silelah ye jangan malu2 aku sudi terime kuikuikui.